perjantai 25. huhtikuuta 2014

Uskalsinpas!

Nyt mä olen ylittänyt itseni.

Joskus nuorena olen kerran kokeillut siskoni pappista
ja meinasin ajaa ensin päin lehtikuusta ja sitten puupinoa.
Kaverit ja sisko juoksivat perässä ja karjuivat että jarruta,
mutta enhän mä siinä paniikissa osannut.
Tajusin sentään päästää kaasun ja kaverit sai takahäkistä kiinni,
pysäsihän se vauhti, juuri ennen sitä puupinoa.

Nyt vanhin on siinä iässä, että kesällä saa ajaa mopokortin.
Ihan varma ei asiasta vielä ole,
mutta näillä näkymin olisi sitä ajamassa.

Ja koska vanhenpana täytyy lapsia opastaessaan tietää mistä puhuu,
opettelin tänään ajamaan skootterilla.
Elämäni ensimmäisen kerran ihan itse ja ilman huutoa.
Olen sitä ikäluokkaa, etten siihen korttia tarvitse.
Nyt ei voi sanoa, etten tiedä mistä puhun.
Liikenteen sekaan kun vielä uskallan
niin hyvä on!

Edelliskesänä lapset opetteli ajamaan.
Tänä kesänä taitaa meillä pörrätä useampikin skootteri,
oli se sen verran kivaa.
Ensi vuonna vielä enemmän.

Aurinkoista viikonloppua!

Johanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti